הסבר.

    המועדים באתר הם מועדים על פי הכתוב בתורתנו הקדושה ועל פי דרך המספרית הנהוגה בתורתנו הקדושה.

    מועדי השכר וקבלת תשלומים הנהוגים בישראל בעת הזאת קבועים על פי המועדים הנוצרים כשמועדי השכר על פי המועדים היהודים הם משתנים ואינם קבועים, אני חושבת שלא נכון הדבר לקיים את מועד השכר בישראל על פי מועדים נוצרים לנוכח הידיעה שאנשים מחכים למועד השכר. לכן כתבתי את מועדי השכר וקבלת תשלומים מביטוח לאומי על פי לוח מועדים יהודים. בשנה זו המדינה הקדימה תשלומי ביטוח לאומי לכבוד מועדי ישראל- פסח ויום הקוממיות.

    המועד העברי שטוענים שהוא עברי הנהוג בישראל הוא למעשה מועד בבלי. החודש הראשון הנהוג בלוח מועדי בבל הוא תשרי כשאצלנו הוא החודש השביעי והחודש הראשון על פי תורתנו הקדושה הוא חודש האביב. החודש של חג הפסח.

    ניתן ללמוד מספר עזרא שגם בגלות שהיה נהוג שם מועדי בבל, היהודים חיו על פי שני מועדים מועדי המקום ומועדים יהודים:

    בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ, הוּא-חֹדֶשׁ שְׁבָט, בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם, לְדָרְיָוֶשׁ–הָיָה דְבַר-יְהוָה, אֶל-זְכַרְיָה בֶּן-בֶּרֶכְיָהוּ, בֶּן-עִדּוֹא הַנָּבִיא, לֵאמֹר. זכריה.

    עשתי עשר. רדיו זמן השלום- תוכנית חודש עשתי עשר.

    בעת הזאת בלשון זכר אני נוהגת לאמר ולכתוב קודם כל אחדות ואחר כך עשרות, למשל: ארבעה ועשרים. מלימודי בתורה למדתי שזאת הדרך הנהוגה לרוב למרות שיש פעמים שאומרים קודם עשרות ואחר כך אחדות. אין צרה עם זה ואין צרה עם זה.

    פרשות השבוע בהתאם בראשית בחודש הראשון, חודש האביב. עשיתי חלוקה חדשה של הפרשות כדי להחיל קריאה עד ספר שופטים במחזור של שנה.

    ספירת העומר.

    .